Returer

Returer sker på din egen bekostnad förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
Vid returnering så är det kunden som står för fraktkostnaden samt transportrisken som en retur medför. (Med transportrisk menas skada eller försvinnande).
Vi rekommenderar därför alltid våra kunder att skicka försändelser som rekommenderat brev, och att varan/varorna emballeras mycket väl.
Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.
Observera att alla returer hanteras genom detta formulär: Ångerblankett ifylles innan returnering.
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Det är ett krav att varan är i väsentligt oförändrat skick för att returneringen skall bli godkänd.

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Efter att en kunds returförsändelse har mottagits och kontrollerats för godkännande, vilket innebär att varan är i väsentligt oförändrat skick samt att tiden för ångerrätten ej överskridits, så sker återbetalning, alternativt justering av eventuell faktura.