Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen visas det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende på valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende på valt fraktsätt.

Alla betalalternativ gäller enbart för kunder i Sverige.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:Kortbetalning, direct betalning och Paypal.

Beställningar och orderbekräftelse

Vid köp skickas inom ett dygn en orderbekräftelse inom ett dygn till angiven e-post med information om din beställning. Kontrollera att allt är korrekt i orderbekräftelsen. Om något är felaktigt var god ta kontakt med vår kundtjänst via e-post customerservice@garnetstore.se . I orderbekräftelsen finns ett unikt ordernummer som man kan referera till vid kontakt med kundtjänst.

Om ingen orderbekräftelse mottagits kan detta bero på att mejlet fastnat i ett spamfilter, alternativt att e-postadressen angetts inkorrekt i orderformuläret vid beställningstillfället. Vid annullering eller förändring av en order så ber vi våra kunder att i dessa lägen omgående kontakta vår kundtjänst via e-post customerservice@garnetstore.se . Då våra leveranser är snabba så är det tyvärr inte alltid möjligt att annullera eller förändra ordern.

OBS! På grund av färgtolerans, produktens färg kan vara 10% annorlunda från den i bilden

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Transport & Skador

Garnetstore.se skickar alla sina paket med  Bring Post eller Posten. Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Garnetsote.se till kunden så är Garnetsote.se ansvarig. Kunden måste dock meddela saknad order (via e-post, customerservice@garnetstore.se ) till vår kundtjänst inom 2 veckor från att kunden mottagit "sändningsbekräftelsen" som mejlas till kunden i samband med att ordern lämnat vårat lager.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Vid returnering så är det kunden som står för fraktkostnaden samt transportrisken som en retur medför. (Med transportrisk menas skada eller försvinnande).

Vi rekommenderar därför alltid våra kunder att skicka försändelser som rekommenderat brev, och att varan/varorna emballeras mycket väl.

Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Ångerrätt

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.

Observera att alla returer hanteras genom detta formulär: Ångerblankett ifylles innan returnering.

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Det är ett krav att varan är i väsentligt oförändrat skick för att returneringen skall bli godkänd.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Efter att en kunds returförsändelse har mottagits och kontrollerats för godkännande, vilket innebär att varan är i väsentligt oförändrat skick samt att tiden för ångerrätten ej överskridits, så sker återbetalning, alternativt justering av eventuell faktura.

Reklamationer

Om en vara är skadad eller defekt vid ordermottagandet så skall kunden ta kontakt med  vår kundtjänst (via e-post, customerservice@garnetstore.se) och förklara det inträffade så utförligt som möjligt och även inkludera sitt ordernummer, namn och telefonnummer.

Ett foto på den defekta varan får gärna mejlas till customerservice@garnetstore.se , vilket underlättar för att vi snabbt ska kunna föreslå en lösning på ärendet.

Viktigt: Returnera ej varan utan att ha fått information från garnetstore.se att du skall göra detta – invänta istället mejlsvar med vidare instruktioner.

OBS: Spara det vadderade kuvertet/emballaget som ordern skickades i – det går att återanvända vid eventuell returnering.

Det är kundens ansvar att varan kommer tillbaka till garnetstore.se, se därför till att varan emballeras mycket väl om den skall skickas med posten.

Privat Policy

"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post customerservice@garnetstore.se."

Kundtjänst

Vår kundtjänst finns tillgänglig för alla frågor gällande våra produkter, leveranser eller reklamationer. Kontakta oss via customerservice@garnetstore.se .

Säkerhet

Garnetstore.se förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Vårt säkerhetssystem varnar om en order misstänks kunna vara ett bedrägeri. Ibland innebär det att en order stoppas trots att det inte rör sig om ett bedrägeri. Om vi väljer att inte leverera en order så informeras kunden, och vi hoppas att du som kund har överseende med detta eftersom det rör sig om din säkerhet. Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls.